Hvis du nogensinde har købt hus, kender du sikkert til udfordringer som revner i fundamentet eller sætningsskader. Det er desværre ikke usædvanligt – heller ikke i virksomheder. Hvis fundamentet for jeres virksomhed ikke er i orden, jeres WHY, så kan det være virkelig svært at bygge noget solidt ovenpå. Jeres WHY er essensen og hele grundlaget for, hvordan virksomheden er konstrueret, og hvor solid den er.
Når vi, som konsulenter, kommer ud og skal hjælpe virksomheder med eksempelvis at optimere deres kommunikation og visuelle udtryk, er det ofte her, vi støder på disse udfordringer. Det er nemlig praktisk taget umuligt at lave en tilfredsstillende løsning, hvis ikke fundamentet er i orden.
Sagen er den, at mange virksomheder ikke er bevidste om deres situation, de er ikke klar over, at der er noget galt. I nogle tilfælde er de – men “man kan jo fikse meget med kommunikation…”
Så når vi kommer og stiller de nødvendige spørgsmål, der dykker lige ned i fundamentet, ja så tydeliggøres revnerne. Og hvad gør vi så?
Det kan forståeligt nok virke uoverskueligt og måske dyrt, at starte den proces det kræver, for at få sikret fundamentet. Men det er vigtigt, og I kommer til det før eller siden. Fakta er, det bliver kun dyrere og mere problemfyldt med tiden. Det kan aldrig betale sig at udskyde problemet. Heldigvis ligger svaret lige for – og vi kan hjælpe jer med at finde ud af, hvorfor revnerne opstår, og hvad der skal til for at reparere dem.
Hvor slår jeres fundament revner?