Værdier som kompas

En veninde skrev til mig i morges; “Rikke, hvad er det du gør når du bygger bro og hvad betyder det?”

For mig, betyder det at bygge bro…

…at skabe forbindelse mellem noget, der er adskilt.
…at facilitere overgangen fra det der er, til der hvor vi gerne vil hen. (from what is – to what if?)

Det kan fx være mellem:

  • strategi og praksis

  • ledelse og medarbejdere

  • værdier og adfærd

  • det visuelle og det forretningsmæssige

  • ord og handling

  • fagligheder og perspektiver

  • det indre (kultur, mening, menneskelighed) og det ydre (kommunikation, kundeoplevelse, resultater)

  • Forretning og værdikæde (kunder, brugere, stakeholders)

Konkret betyder det at jeg blandt andet kan:


Hjælpe med at oversætte strategi til konkrete handlinger, fortællinger og mulige løsninger.
Fx: Få jeres arbejde med ESG til at blive en integreret del af virksomhedens position, kommunikation og visuelle materialer – så det ikke kun handler om compliance, men at få reel værdi ud af indsatserne.

Facilitere workshops der har fokus på tværgående samarbejde, fælles sprog og forståelse.
Her kan det fx være udvikling af jeres specifikke værdikompas, med fokus på at skabe et fælles afsæt og en gensidig forståelse, så strategien kan leve i jeres handlinger og ikke kun på et papir eller en plakat.

Udvikle visuelle koncepter, brands og websites, der ikke kun ser godt ud – men er forankret i virksomhedens formål og fremtidige retning og positionering.

Sikre jeres arbejde med fx. kunde- og brugerrejser er alignet med jeres forretning, det i står for og gerne vil være. 

Være sparringspartner for et mulighedsrum af løsninger, idéer og tanker – for dem der ønsker at gøre tingene på en anden måde, men endnu ikke ved hvordan de skal komme igang.

Alt hvad jeg gør, er med et blik for sammenhængen, helheden, konteksten og de mennesker der er en del af den.